Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Pár otázek pro společnost TRANiS

24.1.2005, Pavel Koza, rozhovor
Pokud uživatel Pocket PC zatouží využívat své zařízení i pro navigaci, s největší pravděpodobností se dříve či později setká s ryze českým programem nazvaným PocketKiM. I když se stále jedná o produkt, se kterým je nutno počítat, v mnoha ohledech už bohužel na světovou špičku nestačí. Jak se s touto situací hodlají vypořádat a na co nového se můžeme těšit jsem se zeptal Pavla Šmejce, vedoucího obchodního oddělení společnosti TRANiS. Celý rozhovor si můžete přečíst v tomto článku.
Otázka č.1 - Na úvod prosím představte firmu TRANiS a její produkt PocketKiM.
      Firma TRANiS se již od svého vzniku v roce 1993 profilovala do tvorby a vývoje dopravního software Kilometrovník. Tento SW se později stal základem systémů na GPS sledování vozidel a v neposlední řadě SW pro PDA PocketKiM. TRANiS dále zpracovává statistické údaje silniční nákladní dopravy pro Ministerstvo dopravy a je spolehlivým partnerem v mnoha oblastech dopravní problematiky.

Otázka č.2 - Připomínky uživatelů se dají rozdělit do několika skupin. Jednou z hlavních připomínek je nepřesnost mapových podkladů. Otázka tedy zní - kdo je autorem mapových podkladů a jak často a jakou formou se aktualizují?
      Autorem mapových podkladů je firma TRANiS. Jak jsem již řekl mapa pro PocketKiM je v podstatě totožná s mapou pro Kilometrovník, který se tvoří již přes 12 let. Začínalo se asi na 500 bodech v ČR a dostali jsme se na dnešních 37 500 propojených bodů v ČR. Co se týče uličních plánů měst, tak ty jsme zakoupili. Přesnost našich digitálních vektorových map korigujeme postupně sami a také k tomu využíváme naše ochotné zákazníky PocketKiMu a jejich záznamy tras a také najeté trasy našich ochotných klientů na on-line sledování vozidel. Mapy se pravidelně aktualizují jednou ročně.

Otázka č.3 - Velkým problémem při navigaci jsou mimoúrovňové křižovatky, kdy program bere v úvahu pouze místo křížení, takže většinou je signalizace příliš pozdě. Budete to nějak řešit?
      Ano. Signalizaci odbočení dáme do závislosti s rychlostí jízdy.

Otázka č.4 - Plánují se nějaké databáze "zajímavých míst"? Jako jsou restaurace, hotely, bankomaty a pod.?
      Dubnový upgrade bude standardně obsahovat databáze čerpacích stanic, bankomatů, nemocnic a k případnému prodeji budou připraveny databáze hradů a zámků a mapy a databáze letišť pro sportovní letce.

Otázka č.5 - Dostáváme se k navigaci, ke které mají uživatelé rovněž spoustu připomínek. Kdy bude možné navigovat z ulice do ulice a proč to není možné už teď?
      Z ulice do ulice se bude moci plánovat až budeme mít k dispozici přesnou vektorovou mapu ulic ČR pro PDA. Zatím nemám informace, že by kompletní mapa ulic v ČR pro PDA existovala a vytvořit takové mapy není bohužel v kapacitních možnostech naší firmy.

Otázka č.6 - Obzvlášť v hůře přístupných oblastech není problém octnout se s autem mimo silnici (myslím na displeji PDA:) Chystá se nějaké inteligentní dopočítávání pozice, aby se podobným excesům předcházelo?
      Pracujeme na zpřesňování našich map, takže tyto situace se každým upgradem budou zlepšovat.

Otázka č.7 - Když už se bavíme o navigaci, plánuje se hlasová navigace? Pro řidiče velmi užitečná.
      Ano. Hlasová navigace se plánuje. Do dubnovém upgrade se to nejspíše nestihne, ale rozhodně s ní počítáme.

Otázka č.8 - Plánuje se rovněž zvýraznění značky pro odbočení? Ta minišipka je při řízení nepoužitelná.
      Ano. Rozhodně s tím počítáme.

Otázka č.9 - Ovládání programu je vůbec takové dost neergonomické, připravuje se nějaké vylepšení?
      Ano i po uživatelské stránce dojde rozhodně k vylepšení.

Otázka č.10 - Již několikrát jste zmínil na duben plánovaný velký upgrade aplikace. Můžete prozradit informace o tom, jaké hlavní změny nová verze přinese, kolik to bude stát a zda a za jakých podmínek půjde upgradovat ze starší verze PocketKiM?
      Dubnový upgrade poskytne zákazníkovi graficky vylepšenou, zpřesněnou a podrobnější podobu mapového podkladu. SW se tím stane přehlednější a uživatelsky příjemnější. Bude obsahovat rozšíření uličních plánů měst ze 140 na 225 a standardně bude obsahovat databáze POI, jak se zmiňuji na jiném místě tohoto rozhovoru. Při navigaci uživatel ocení plynulé natáčení mapy dle směru jízdy. O tomto upgrade se stávající zákazníci dozvědí z emailu, z našich webových stránek či například z tohoto rozhovoru. Tento upgrade nepřevýší částku 1 500 Kč bez DPH.

Otázka č.11 - Nakonec jedna otázka pro vaše obchodní oddělení - proč by si měli uživatelé koupit právě váš program a nesáhnout po konkurenčním?
      Jedná se stále o nejpodrobnější mapu ČR a SR pro PDA. Mapa obsahuje všechny obce i části obcí v ČR a v novém upgrade nově 225 měst do uličních sítí. Pro plánování trasy vychází z algoritmů SW pro PC Kilometrovník, který využívají stovky českých i zahraničních dopravních firem a svoji spokojenost projevují každoročním upgrade. Tím je zaručena reálnost plánovaných tras. SW ve svém nejpodrobnějším provedení zabírá pouhých 8,3 MB a tím umožňuje uživateli mít tento SW neustále u sebe. Při použití GPS se dá SW využít k záznamu trasy, která se dá importovat do SW Kniha jízd pro PC a může sloužit jako oficiální doklad pro finanční úřady. Zákazníkovi můžeme zaručit stálou aktualizaci tohoto SW a v současné době i stálé přidávání nových POI. Tento systém je možné zakoupit v podstatě v každém obchodě zabývajícím se prodejem PDA produktů a je součástí několika výhodných balíčků jako je například v NAVIPACKu společnosti Sunnysoft. Tento SW má také stálou kvalitní technickou podporu ve firmě Sunnysoft a samozřejmě přímo u nás v TRANiSu.

A to je vše. Pokud si myslíte, že jsem na nějakou otázku zapomněl, napište ji do diskuze. Slíbit to nemohu, ale pokusím se získat odpovědi i na ně.
reklama