Recenze  |  Aktuality  |  Články
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Velká recenze zařízení Acer c530 / c510

4.3.2007, Pavel Koza, recenze
Acer řady c500 je dalším z mnoha zařízení, která v sobě kombinují klasické Pocket PC a satelitní navigaci. Kromě citlivého přijímače signálů GPS nabízí mimo jiné praktický SDIO slot standardní velikosti, Bluetooth a WiFi, velmi dobré zvukové schopnosti a skvělý displej. To vše v elegantním a kompaktním obalu.

Vzhled zařízení

Zařízení Acer c530 působí na první pohled sympatickým dojmem. Díky chytře zvolené kombinaci černé a stříbrné barvy, stejně jako oblým tvarům, se zařízení jeví menším, než ve skutečnosti je. Na druhou stranu nejsou rozměry 108 x 58 x 16,8 milimetrů nijak extrémní a řadí zařízení k lepšímu průměru. Vynikající je hmotnost zařízení čítající pouhopouhých 122 gramů včetně baterie, což z Acera dělá jedno z nejlehčích Pocket PC zařízení na trhu. Tělo zařízení je celé plastové, dílenské zpracování i kvalita jsou na úrovni. A díky oblým tvarům není problém s jeho uchopením ani pro malé dlaně, takže v tomto ohledu nelze zařízení vytknout vůbec nic.

Pro lepší představu o tom, jak je toto zařízení malé a lehké, je zde tabulkové porovnání několika populárních Pocket PC zařízení.

Pocket PC
Rozměry (mm)
Hmotnost (g)
Acer c530
108 x 58 x 16,8
122
ASUS P525
116,8 x 59 x 19
162
E-TEN Glofiish M700
117,5 x 59 x 19,8
165
E-TEN Glofiish X500
113 x 59,5 x 15,5
146
FSC Pocket LOOX T830
126 x 64 x 21
196
HP iPAQ hw6915
118 x 71 x 18
178
HP iPAQ rw6815
102 x 58 x 19,5
149
HTC P3300 (HTC Artemis)
108 x 58 x 16,8
130
HTC TyTN (HTC Hermes)
112,5 x 58 x 22
176
Palm Treo 750v
111 x 58 x 22
154
T-Mobile MDA Compact
108 x 58 x 18
150

Při čelním pohledu mě na první pohled zaujaly jednoduché linie a prostý design. Krásný lesklý černý povrch se ale brzo ukázal jako velmi nepraktický, protože na něm zůstávají jasně zřetelné otisky prstů. Patříte-li mezi ty uživatele, kteří chtějí mít své zařízení vždy v perfektním stavu, nezbude vám než pracovat v bavlněných rukavičkách:). Jako u většiny zařízení je i zde dominantním prvkem barevný displej, pod kterým najdeme čtveřici ovládacích tlačítek a malý joystick. Jednotlivá tlačítka jsou přednastavena pro spuštění kalendáře, kontaktů a pošty, čtvrté tlačítko slouží pro návrat na hlavní obrazovku Dnes. Pokud vám tato konfigurace nevyhovuje (nejčastěji můžete chtít přiřadit horní dvojici tlačítek funkci klasického Windows Mobile 5 softkeys, protože Acer tvrdošíjně odmítá tuto vymoženost nové verze systému vzít na milost), můžete ji změnit, ale víc než jednu akci každé tlačítko nezvládne. Malý, lehce "utopený" joystick vypadá nadějně, už první akční hra ale napoví, že pro hry není Acer c530 ten pravý. Joystick totiž zvládá pouze přímé směry (nahoru, dolů, doleva, doprava), a navíc je velmi nespolehlivý, takže se při rychlé změně směru občas tváří, jako by k žádné změně nedošlo. Na ovládání programů to jde, ale na hry to vážně není ono.

Zadní stranu zařízení tvoří pouze jeden kus plastu, pod kterým je schována baterie. Jedinou, a tím i nejzajímavější partií tohoto zadního dílu, je velká lesklá stříbrná mřížka chránící výstup systémového reproduktoru. Jinak na zadní straně nenajdeme zhola nic, a to dokonce ani otevírací mechanismus umožňující přístup k baterii. Ten najdeme až na dolní hraně a skládá se ze dvou plastových západek, které je nutné současně stisknout a teprve pak dojde k uvolnění zadní stěny.

Na levém boku najdeme hned čtveřici zajímavých prvků. Úplně nahoře jde o gumovou krytkou chráněný konektor pro připojení externí GPS antény pro lepší příjem signálu. Pod ním je zeleně svítící systémová LEDka (jediná) a tlačítko pro zapnutí/vypnutí zařízení. Dlouhý stisk tohoto tlačítka zařízení nevypne, ale pouze ztlumí podsvícení. Jako poslední prvek na levém boku najdeme u Acerů velmi oblíbený přepínač HOLD, který slouží pro uzamčení tlačítek i displeje a tím brání v nechtěném zapnutí v kapse nebo batohu. Pravý bok je proti tomu chudší a kromě standardního SDIO slotu tam najdeme pouze malý spínač pro provedení resetu.

Při pohledu na horní hranu najdeme pouze klasický konektor pro připojení stereosluchátek a otvor pro zasunutí stylu. Stejně chudá je i spodní hrana, protože kromě výše zmiňovaných plastových západek tam najdeme pouze jeden miniUSB konektor. A tím je naše exkurze u konce.