Recenze  |  Aktuality  |  Články
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Velká recenze zařízení Samsung OmniaPRO B7610

24.11.2009, Pavel Koza, recenze
Samsung patří již delší dobu mezi největší výrobce mobilních zařízení (momentálně je to světová dvojka), a tak není divu, že do sféry jeho zájmu patří i zařízení se systémem Windows Mobile, i když v poměru k celkovému množství produkovaných zařízení pro něj není tato oblast úplně nejvýznamnější.

Vzhled zařízení

U zařízení s vysouvací QWERTY klávesnicí se dají očekávat větší rozměry, Samsung to s velikostí i hmotností svého zařízení naštěstí nijak nepřehání. Jeho 57,8 x 112,6 x 16,2 milimetrů a 165 gramů je v každém ohledu menších, než nabízí největší konkurent - zařízení HTC Touch Pro2. Na druhou stranu Samsung nabízí jen čtyřřádkovou klávesnici a postrádá výklopný mechanismus, takže je to tak trochu něco za něco. V každém případě je i těch pár milimetrů rozdílu znát a v kapse se mi Samsung nosil o něco málo lépe, nežli HTC.

Zařízení OmniaPRO B7610 je zařízení určené především k pracovnímu využití (B v označení modelu znamená Business), takže jednoduchý a účelný (pro někoho možná trochu nudný) design není samoúčelný. Laťku trochu zvedá zadní umělohmotný kryt baterie, který kromě speciální povrchové úpravy odolnější proti poškrábání nabízí červeně-perleťový světelný efekt. Na fotkách to sice zrovna 2x nevyniklo, ale je to zajímavé a přitom decentní oživení. Jinak je barevné provedení zbytku těla zařízení klasicky černé nebo šedé.

V zavřeném stavu je zařízení celkem klasický kvádřík se silně zakulacenými hranami, takže zařízení opticky vypadá trochu menší, než ve skutečnosti je. Kromě samotné klávesnice je k dispozici i několik ovládacích tlačítek různě umístěných po těle zařízení. Z mechanického hlediska je Samsung vynikající, i když je tělo asi celé plastové, nikde nic nevrže ani neskřípe a člověk má pocit, že drží v ruce kus pořádného výrobku a nikoliv bakelitovou náhražku z tržnice. Ani při dost intenzivním trápení nevydal Samsung byť jen drobné zasténání. Podobně kvalitní je i povrchové zpracování zařízení, z tohoto hlediska není Samsungu jednoduše co vytknout.

Ikona Odkaz na databázi
Rozměry (mm)
Hmotnost (g)
Úhlopříčka displeje
Samsung OmniaPRO B761057,8 x 112,6 x 16,21653,5" (88 mm)
HTC Touch Pro259,2 x 116 x 16,6178,53,6" (91 mm)
HTC Touch Pro51 x 102 x 18,051652,8" (71 mm)
Sony Ericsson XPERIA X152,6 x 110,5 x 16,71453" (76 mm)
HP iPAQ Data Messenger57 x 114 x 17,41602,81" (71 mm)

Nyní je ten správný čas prohlédnout si zařízení z blízka. Při čelním pohledu nás logicky upoutá v prvé řadě displej zabírající drtivou většinu plochy. Nad displejem je kromě mřížkou chráněného reproduktoru pro telefonování umístěno logo Samsungu, nad kterým najdeme dvojici senzorů - světelný senzor a senzor přiblížení (proximity sensor), a nakonec i malý objektiv sekundární VGA kamerky pro videotelefonování. Co naopak budeme hledat marně je jakákoliv LEDka informující nás o zmeškaném hovoru nebo příchozí SMSce. Sice nejsem příznivce různobarevně blikajících a do očí pálících světélek, ale decentní vizuální upozornění na důležité události mi prostě chybělo.

Pod displejem máme pouze trojici tlačítek. Krajní dvě, vyvedená v kovovém a jakoby broušeném stylu, jsou určena pro telefonování; krátký stisk pravého tlačítka navíc zobrazí hlavní obrazovku Dnes s aktivním panelem, dlouhý stisk toho samého tlačítka zařízení zapne či naopak vypne. Prostřední půlkruhové tlačítko je skutečně jen tlačítko, žádný speciální dotykový nebo optický ovládací prvek. Je určeno pro rychlé vyvolání programové nabídky rozhraní Samsung TouchWiz nebo podle situace o krok zpět; dlouhý stisk pak spustí aplikaci Přepínač úloh. Někomu to možná přijde málo, ale Samsungu to očividně stačí.

Pokud zařízení otočíme, všimneme si asi nejdříve již zmíněného perleťového ozdobného zbarvení. Nás ale bude více zajímat objektiv pětimegapixelového digitálního fotoaparátu v levém horním rohu, vedle kterého je současně k dispozici i dvojitý LED blesk. Jinak je ale zadní strana zařízení celkem chudá na překvapení, posledním prvkem stojícím za zmínku je otvor systémového reproduktoru v levém dolním rohu.

Pro další zajímavosti musíme sundat umělohmotný kryt, který zakrývá úplně celou plochu zadní strany zařízení. Po jeho odstranění si všimneme slotu pro MicroSD kartu umístěného v pravém horním rohu a pod baterií najdeme klasicky schovaný slot pro SIM kartu. Kromě toho je pod baterií i malý konektor, dost možná určený pro připojení externí GSM antény, ale bližší informace jsem o něm nenašel.

V porovnání s čím dál tím jednodušším stylem většiny zařízení (čti redukcí ovládacích prvků) působí boční strany zařízení OmniaPRO B7610 poměrně optimisticky. Na levé hraně najdeme kromě tlačítek pro ovládání hlasitosti i vyhrazené tlačítko pro přepínání mezi dvěma režimy panelu pro obrazovku Dnes. Ve spodní části je umístěn otvor pro připevnění popruhu, tedy klasické šňůrky na krk. Na druhé hraně najdeme úplně nahoře malý otvor pro provedení softwarového resetu v případě potíží s nějakou aplikací, pod ním pak zamykací tlačítko pro uzamčení / odemčení zařízení. U dolní hrany je pak ještě jedno vyhrazené tlačítko, tentokrát pro ovládání fotoaparátu.

Při pohledu na horní hranu zařízení si všimneme dvou umělohmotných krytek. Jedna chrání kombinovaný sluchátkový konektor, do kterého je ale možné zapojit i kabel pro TV-Out výstup. Druhá krytka skrývá microUSB konektor pro synchronizaci a nabíjení zařízení. Umístění tohoto konektoru je poněkud neobvyklé, především při použití zařízení v autě vypadá trčící dobíjecí kabel dost zvláštně. Kromě otvoru pro vložení stylusu je na horní hraně ještě mikrofon pro hlasitý odposlech. Druhý mikrofon, tentokrát pro klasické telefonování, je umístěn na spodní hraně, což je také jediná zajímavá věc v této části zařízení.

Tím máme vzhled zařízení z krku a můžeme se věnovat vysouvací klávesnici.