Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Mobilní obchodní zástupce – řešení pro každého obchodníka

2.3.2005, Press PR, tisková zpráva
Mobilní obchodní zástupce je systém pro obchodní zástupce od české firmy Smartdata, který jde s výhodou použít i pro jiné pracovníky v terénu jako např. servisní technici. Systém sestává z části pro PDA a části serverové (internet, intranet) pro stolní počítač nebo notebook. Cílem bylo vytvořit systém, který by nebyl universální pro všechny zákazníky, ale systém který lze přesně upravit na míru zákazníkovi, jestliže zákazník nějaké změny oproti velice dobře propracovanému systému požaduje.

Obecně o systému


Systém je určen pro evidování kontaktních informací o zákaznících, evidenci styku se zákazníkem a především k vytváření objednávek přímo u zákazníka. Lze tak s trochou nadsázky říci, že obchodník na cestě od zákazníka může potkat závozce s naloženými produkty, které před několika okamžiky objednal. Velkou výhodou systému je i podpora práce off-line, kdy je možné s aplikací na PDA pracovat i v místech bez přítomnosti signálu GSM a aplikace se sama, automaticky postará o synchronizaci (odeslání dat) při zachycení signálu. Díky serverové části systém nabízí kontrolu pracovníků v terénu z centrály.



Důkazem kvality tohoto systému by mohlo být i to, že PDA část umožňuje „sama sebe zaktualizovat“ nadálku a odpadá tak nutnost dojíždění terénních pracovníků do centrály pro aktualizaci aplikace v případě novější verze.


PDA část systému Mobilní obchodní zástupce


PDA aplikace je určena pro zařízení s PocketPC. Je napsána v aplikaci .NET, což jí zaručuje jednoduchou aplikovatelnost do systému. Při tvorbě programu byl brán zřetel na jednoduchost a rychlost obsluhy. Maximum ze zadávaných údajů je již předdefinováno v číselnících, takže se uživatel zbytečně nezdržuje „vyťukáváním“ písmenek na virtuální klávesnici.



Aplikace po spuštění nabízí výběr ze tří logických celků:
  • Lokace – informace o lokalitách, kde dochází k obchodnímu styku. Např. provozovna, která odebírá určité produkty. V záložce Příjemce se nadefinují veškeré informace o zákazníkovi a jeho adrese. V další kolonce Fakturace se jen potvrdí, zda je adresa stejná, nebo se zadají jiné fakturační údaje. V záložce Kontakty se zadají kontaktní údaje o daném zákazníkovi, nebo i údaje jiného typu, jako např. „Jezdit jen dopoledne“. Ke každému zákazníkovi pak náleží informace o odebíraných produktech, množství, ceně, dodavatelích (závoz), kteří produkty rozvážejí, možnosti objednat si ochutnávkový vzorek atp. V objednávkách následuje kolonka Obsah, ve které je vidět, co má daný zákazník v objednávce. Což si můžete jednoduše editovat, popř. Přidat v další záložce.



    Uživatel si také může zobrazit před schůzkou tzv. Souhrn o lokaci, kde se mu přehledně zobrazí kontaktní údaje a osoby, bonitní informace o zákazníkovi a seznam posledních objednávek a poznámek z jednání. Obchodní zástupce má tak před schůzkou zobrazeny všechny potřebné údaje a jde na jednání připraven.



  • Plánování – obsahuje seznam všech lokací (zákazníků), kde obchodník řeší nějaké služební povinnosti, např. jednání, prodej, objednávky atd.
    V další záložce pojmenované Itinerář se nachází týdenní plán na aktuální týden. Obchodník tak může k zákazníkovi přímo vytvřit objednávku nebo doplnit další informace, které na místě získal. V záložce Plán je možno plánovat cesty na další týden. Poté, co obchodník naplánuje cesty na další týden, tento plán odešle na centrálu, kde je tento plán odsouhlasen a další týden použit jako Itinerář.

    Poslední záložkou jsou Trasy, což jsou předdefinované cesty po určitých lokalitách. Obchodník si tak může předdefinovat trasy, které pravidelně objíždí, aby nemusel tyto zákazníky pokaždé vybírat ze seznamu a tuto trasu pak použije k plánování.



  • Správa – je poslední možností z hlavního menu. Obsahuje možnost manuální synchronizace dat – to využijí zejména uživatelé s omezeným přístupem k internetu, protože jinak aplikace provádí při přístupu na internet synchronizaci na pozadí. Data jsou pak ukládána na centrále na serveru, odkud je možné je prohlížet a analyzovat. Význam dalších položek je zřejmý a proto se raději zmíním o tom, že data uložená na PDA jsou kódována a kódována a navíc komprimována je komunikace mezi PDA a serverem při synchronizaci. Tím je zajištěn minimální datový přenos a ochrana údajů při ztrátě PDA.



Serverová / webová část systému Mobilní obchodní zástupce


Serverová část je centrem systému a lze ji použít stejně jako PDA. Umožňuje totiž zadávat a provádět stejné operace jako je možno provádět na PDA části stejným způsobem, jak je popsáno výše. Navíc má oproti PDA i další funkce. Umožňuje tak např. správu celého systému, reporting a přidělování práv uživatelům, podle kterých se uživatelům povoluje nebo blokuje přístup do určitých položek menu (funkcí). Je tak možné vyhodnocovat práci terénních pracovníků a údaje ze systému mohou sloužit jako podklad pro jejich vyhodnocování.




Závěr


Celý systém je precizně zpracován a nespornou předností je i možnost úpravy podle požadavků zákazníka. Dalšími přednostmi systému jsou: možnost práce off-line, maximální možnosti úpravy zákazníkem (obsahy číselníků), minimální nutnost zadávání údajů pomocí klávesnice, možná aktualizace aplikace nadálku atd. Také cenově je systém velmi zajímavý a zkušenosti firmy Aviko ČR, která systém firmy Smartdata používá, a které přináší lepší výsledky, vyšší produktivitu a dohled nad svými obchodníky, dokazují, že se jedná o kvalitní produkt.

Produkt dodává firma:

Smartdata, s.r.o
Web: www.smartdata.cz

POZNÁMKA: Tento článek je komerční prezentací společnosti Smartdata, s.r.o. Veškeré informace a názory v něm obsažené vyjadřují stanovisko této společnosti, nikoliv serveru ce4you.
reklama