Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

SmartWaiter: objednávkový systém pro restaurace

22.7.2005, Press PR, tisková zpráva
Systém SmartWaiter je objednávkový systém pro restaurace, který umožňuje zadávání objednávek číšníky mobilně, pomocí kapesního počítače nebo pomocí stacionárních stanic, pomocí velkých dotykových displejů, případně kombinací těchto způsobů.
Komunikace mezi centrálním počítačem, na kterém jsou ukládána veškerá data a kapesním počítačem se děje pomocí bezdrátové sítě WiFi. Číšník tedy nemusí vždy běhat do kuchyně a ručně tam předávat objednávku, ale objednávku zadává přímo od stolu. V kuchyni a za barem jsou umístěny tiskárny, které tisknou objednávky a odpadá tak nutnost distribuce objednávek a možná vzniklá nedorozumění. Velký efekt přinese i zařazení mobilních tiskáren účtů, které mají číšníci u pasu a mohou tak přímo u stolu vytisknout zákazníkovi účet.




Práce se systémem


Objednávání pomocí kapesního počítače nebo dotykového displeje je totožné a číšníci se tedy nemusí učit zvlášť dva způsoby objednávání. Nejprve se číšník musí přihlásit pomocí uživatelského jména a hesla. Poté se mu zobrazí obrazovka s hlavním menu. Význam položek je zřejmý.



Samotné objednávání je velice jednoduché a intuitivní. V horní části obrazovky je menu rozděleno do 6 základních skupin (Předkrmy. Hl. jídla, Nápoje, Přílohy, Ostatní, Úpravy) plus volby pro přidávání/odebírání ingrediencí. V okně pod těmito ikonami se zobrazují buď přímo položky menu nebo je možné menu roztřídit do libovolného systému podkategorií, které zužují výběr položek. Systém podporuje různé cenové hladiny, umožňuje číšníkům zadávat poznámky k objednávaným položkám a to buď předem definované (bez ledu, propečené …) nebo může číšník zadat k pokrmu libovolnou poznámku. Kromě výběru z menu systém umožňuje zadávat položky pomocí tzv. rychlých kódů, kdy např. po zadání čísla 123 systém automaticky vyhledá příslušnou položku (např. pivo Gambrinus) . U jednotlivých položek je možné označit, zda bude servírována jako předkrm a pak v kuchyni tato skutečnost bude označena a kuchař tak začne nejprve připravovat první chod a pak bude čekat na pokyn od číšníka.



Samozřejmostí je přesouvání stolů na jiné číslo stolu, přesouvání položek z jednoho stolu na druhý, storna a možnost odděleného placení na jednom stolu. Veškeré operace jsou do systému zaznamenávány a je tak např. možno vyhledat co, kdo a kdy stornoval. K jednotlivým položkám lze přidávat i různé informace jako např. co které jídlo obsahuje za možné alergeny. Tyto informace si může číšník zobrazit v prostředí kapesního počítač a nemusí je složitě zjišťovat za spolupráce kuchařů.


Sklad


Systém je samozřejmě napojen na sklad a je tak možné sledovat vybrané (požadované) položky na skladu. U každé položky menu je možné nastavit receptury a při každém objednání je ze skladu odečteno příslušné množství sledovaných ingrediencí.


Administrační část


Součástí systému je i administrační část, kde se nastavují veškerá nastavení, tisknou různé reporty a samozřejmě zadává menu a receptury. Systém má velmi dobře propracovaný systém práv, kdy je možno různým osobám systém používající přidělit různá práva (storna, přístup ke skladu, reportům atd.)




Přednosti systému


Hlavním přínosem systému je úspora finančních prostředků díky zlepšení a zefektivnění práce číšníků, napojení na sklad a lepší kontrole zaměstnanců.
  • okamžité zpracování objednávek (žádné prodlevy mezi přijmutím objednávky a započetím přípravy jídel/nápojů)
  • zrychlení práce číšníků, kteří nemusí po přijmutí objednávky spěchat ke kuchyni, baru nebo centrálnímu počítači
  • možnost přidávání předem definovaných zpráv/pokynů (např. středně propečené, bez ledu apod.) k jednotlivým položkám objednávky nebo možnost zadat libovolnou zprávu číšníkem
  • možný tisk více účtenek pro jeden stůl v případě, že platí více zákazníků
  • upozornění/pokyn kuchařům na dálku pro přípravu dalšího chodu
  • zadávání jídel výběrem z menu nebo zrychleně pomocí číselných kódů
  • možnost tisku účtenky na místě (v případě použití mobilní tiskárny)
  • maximální možnosti nastavení uživatelem
  • v případě chyby číšníka možnost dohledání díky systému autentizace
  • napojení na sklad
  • různé přehledy (prodeje jídel, storna atd.)

Přínosy produktu


Hlavním přínosem systému je úspora finančních prostředků díky zlepšení a zefektivnění práce číšníků, napojení na sklad a lepší kontrole zaměstnanců.
  • Moderní systém za příznivou cenu
  • Vzhledem k použití běžných kapesních počítačů jsou i výrazně nižší náklady na pořízení hardware oproti použití zařízení speciálních
  • Úspory vzhledem k zlepšení a zrychlení práce personálu
  • Úspory lepší kontrolou skladu
  • Připravenost na zákon o registračních pokladnách
  • Plná kontrola nad chodem restaurace

Závěrem


Celý systém je precizně zpracován a jeho velkou předností je maximální možnost uživatelských nastavení, kdy každá restaurace si může systém libovolně upravit od obrázků představujících hl. kategorie menu až po nastavení na prodej v kiosku. Vzhledem k možnostem, které systém nabízí, je i cena 30 000 Kč/restauraci více než příznivá.

Produkt dodává firma:

Smartdata, s.r.o
Web: www.smartdata.cz

POZNÁMKA: Tento článek je komerční prezentací společnosti Smartdata, s.r.o. Veškeré informace a názory v něm obsažené vyjadřují stanovisko této společnosti, nikoliv serveru ce4you.
reklama